NAJAVA PROGRAMA ZA ČETVRTAK, 28.09.2023. GODINE

18:00 Hol Doma kulture Jajce

Izložba umjetničkih radova iz kolekcije Fondacije za muzičke, scenske i likovne umjetnosti Sarajevo

19:00 Dvorana Dom kulture Jajce

Pozorišna predstava (komedija) “Taximetar” autora Gorana Vojnovića, u koprodukciji Gradskog kazališta mladih Vitez i Hrvatskog kazališta Travnik

ULAZ SLOBODAN

Izložba umjetničkih radova iz kolekcije Fondacije za muzičke, scenske i likovne umjetnosti Sarajevo u
galeriji Doma kulture Jajce.

Izložba će biti otvorena 28.9.2023 godine u 18:00h u holu Doma kulture Jajce.
„Na kolektivnoj izložbi kolekcije Fondacije muzičkih, scenskih i likovnih umjetnosti prezentiraju se
selektirani radovi 28 autora/ica široj bosanskohercegovačkoj javnosti i to u gradovima Livnu,
Mostaru,Sarajevu,Širokom Brijegu,Tuzli,Zenici i Bihaću i Jajcu. Javno izlaganje dijela ovog značajnog
fundusa svjedoči o ulozi Fondacije kao institucije koja svojim radom promiče i potvrđuje likovni identitet
naše umjetničke scene na individualnom i kolektivnom planu sve uz podršku Feeralnog ministarstva
kulture i sporta te Vlade Federacije Bosne I Hercegovine. Koncept izložbe podrazumijeva postavku
radova autora/ica različite starosne dobi, starije, srednje i mlađe generacije, a djela pojedinih umjetnika
(A. Ramić, H. Kulenović, S. Hasanefendić, M. Bilać) se izlažu posthumno. Ovakav presjek nam okvirno
pomaže u prepoznavanju hronološkog aspekta razvitka savremenih likovnih praksi, a istovremeno,
uočavamo i koje su to osnovne odrednice u formiranju izraza umjetnika/ca različitih generacija.
Radovi su izvedeni različitim slikarskim, odnosno grafičkim tehnikama, putem fotografije ili
kombinovanih medija. Većina ih zrcali već prepoznatljivi identitet kreatora, a prepoznajemo i koji su to
osnovni istraživački modaliteti u kreativnim procesima. „Teme“ kompozicija se određuju primarnim
interesima autora/ica – jednima je u fokusu figuralni sadržaj interpretiran na različite načine i u različitim
kontekstima, a drugi su, pak, više usmjereni na prenošenje ideje pomoću istaživanja osnovnih likovnih
elemenata unutar bespredmetnog svijeta. Tradicionalniji odabir motiva koji se slika (isječci Počitelja,
Most, Konj) otkrivamo u radovima Hakije Kulenovića, Muhameda Ćeifa, Miroslava Bilaća, Affana Ramića i
Adisa Lukača, međutim interpretacija autora je zrela i sadrži dozu autentičnog izraza klasičnijeg,
ekspresionističkog ili intimističkog karaktera. Motiv se u ovom smislu koristi samo kao polazište koje se
slobodnim slikarskim postupkom i u skladu s unutrašnjim impulsom stvaraoca modificira. Stoga on
postaje manje važan u odnosu na unutrašnji glas umjetnika.
Svijet predmetnog, unutar nadrealističkih, metafizičkih ili simboličkih, katkada apstrahiranih obrisa,
uočavamo kod slikara i grafičara: Seida Hasanefendića, Svetislava Cvetkovića, Željka Korena, Maje
Rubinić, Almedine Ferhatović, Borisa Hodaka, Daria Pehara, Avde Žige, Halila Tikveše, Admira Mujkića,
Marine Finci i Taide Jašarević. Koncepti se svakako razlikuju i u tom smislu možemo izdvojiti: radove s
elementima fantastike u nestvarnom ozračju (S. Hasanefendić, Ž. Koren), koji katkada oslikavaju i kritički
stav umjetnika (B. Hodak), zatim one koji reflektiraju uticaje dječijeg crteža i svijeta bajki, ilustrativnog
karaktera (M. Rubinić, S. Cvetković), ili simboličko-metafizičke elemente (H. Tikveša, M. Finci, A. Žiga, A.
Mujkić) kroz koje se nerijetko potencira namjensko mijenjanje značenja, konteksta i isticanje ideje ili
subjektiviteta (T. Jašarević, D. Pehar, A. Ferhatović, D. Premec).
Sintetiziranje nadrealističkih i poglavito ekspresionističkih uzusa evidentno je u kompozicijama Izeta
Alečkovića i Emira Osmića, a gotovo ili potpuno apstraktan likovni vokabular vidimo i u radovima
Magdalene Džinić-Hrkač, Adele Nurković-Kulenović, Mensura Porovića, Mehmeda Klepe, Šemse
Gavrankapetanović, Ivane Ćavar, Admira Halilovića i Renate Papište. Kod nekih se primjećuje direktan
uticaj apstraktnog ekspresionizma i gestualnog slikarstva (M. Porović, E. Osmić, I. Alečković, M. Džinić-

Hrkač, I. Ćavar) ili enformela (Š. Gavrankapetanović, M. Klepo), a pojedina apstraktna djela ilustriraju
njihovu znakovnu, semantičku vrijednost (R. Papišta) ili princip ekperimenta, odnosno igre (A. Halilović).
Premda se na izložbi predstavlja samo mali isječak radova koji se nalaze u kolekciji Fondacije, oni su
veoma dragocjeni i u kontekstu kolecionara, u ovom slučaju Fondacije, koja je rijetki promicatelj
kulturnih i umjetničkih vrijednosti jednoga društva. Samim tim, umjetnici dobijaju priliku svoje afirmacije
a koja jednako potvrđuje i postojanje i legitimitet umjetničke scene na ovom prostoru.“
Na izložbi se mogu vidjeti djela: Izeta Alečkovića, Hakije Kulenovića, Muhameda Ćeifa, Miroslava
Bilaća, Adisa Lukača, Seida Hasanefendića, Svetislava Cvetkovića, Željka Korena, Maje Rubinić,
Almedine Ferhatović, Borisa Hodaka, Daria Pehara, Avde Žige, Halila Tikveše, Admira Mujkića,
Marine Finci, Taide Jašarević, Magdalene Džinić-Hrkač, Adele Nurković-Kulenović, Mensura
Porovića, Mehmeda Klepe, Šemse Gavrankapetanović, Ivane Ćavar, Admira Halilovića, Renate
Papište i Željka Korena.

PREDSTAVA “TAXIMETAR”
Predstava će biti izvedena u 19:00 sati u dvorani Doma kulture Jajce, a zahvaljujući angažmanu ministrice u Vladi SBK/KSB gospođe Božane Petrović ulaz je slobodan.
Riječ je o koprodukciji Gradskog kazališta mladih Vitez i Hrvatskog kazališta Travnik koji produciraju predstavu “Taximetar”, autora Gorana Vojnovića.
Sigurni smo da će i ova predstava na mnogo načina i kroz razne scenske motive doprijeti do naše publike i osvojiti njihova srca.
Roman je taksista u drugom poluvremenu svog života koji je potonuo u prosjek. Njegov život uzburka “nužna reforma taxi sistema” te niz događaja iz prošlosti. Život u taksiju, upoznavanje raznih profila ljudi te suočavanje sa surovom realnošću Romana prisilili na preispitivanje vlastitog života i životnih odluka.
U predstavi igraju Matej Baškarad i Marko Mirković. Scenografiju i grafički dizajn radila je Marina Božić, a tehnička podrška je Emin Šahdan. Izvršni producenti predstave su Ivan Sajević i Anto Bilić.

Leave a Comment

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *