OTVARANJE IZLOŽBE POZORIŠNIH PLAKATA ALMIRA KURTA
hol doma kulture – 17:30 sati
promotor: strajo krsmanović
Od 2005. godine do danas, Almir Kurt dizajnira plakate za Pozorišne / Kazališne igre BiH u Jajcu.
Almir Kurt rođen je 1. marta 1971. godine u Sarajevu. Završio srednju mašinsku-tehničku školu. 1996 upisao Akademiju likovnih umjetnosti u Sarajevu, odsjek grafički dizajn, kod profesora Mladena Kolobarića.
Bosanskohercegovački filmski glumac, komičar, političar, umjetnik, kreativni direktor, grafički dizajner, radio jockey i sarajevski muzičar. Povremeno radi zajedno sa Mirzom Tanovićem u rubrici “CIA (Centralna Informativna Agencija)” Centralnog dnevnika na Face TV televiziji. Pored televizije, Kurt je i na radio talasima, u jutarnjem programu pod nazivom Jutro sa Kuglom i Ajdinom na RSG radiju, zajedno sa bivšim licem TV Pink BH kuće, Ajdinom Kulenovićem. Također član je i vokal pop rock grupe Karne. Kurt je bio član ritma i blues benda “Sing Sing” zajedno sa suosnivačem Damirom Nikšićem i Samirom Plastom. Almir Kurt je otpjevao najavnu špicu popularne serije Lud, zbunjen, normalan, gdje je i igrao u nekoliko epizoda.
Kurt također osniva umjetničku grupu “Kurt&Plasto” zajedno sa Samirom Plastom.

SVEČANA CEREMONIJA OTVARANJA 44. POZORIŠNIH/KAZALIŠNIH IGARA BIH U JAJCU
-DVORANA DOMA KULTURE – 18:00 sati
-Direktan prenos ceremonije svečanog otvaranja na programu BHT 1
-VODITELJ PROGRAMA: DŽEVDET TUZLIĆ
-igre otvara izudin bajrović, ključar grada jajca tokom 44. p/k igara u jajcu
U PROGRAMU UČESTVUJU:
-adi šehu- flautista
-raisa šehu – harmonika
Adi Šehu (Sarajevo, 1984) diplomirao je i magistrirao flautu na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, u klasi prof. Bećira Drnde. Već tokom školovanja ostvario je brojne nastupe u zemlji i inostranstvu – kao solista, član kamernih ansambala i orkestara – u SAD-u, Švedskoj, Njemačkoj, Austriji, Italiji, Češkoj, San Marinu, Turskoj, Kataru, Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji i Bosni i Hercegovini. Dobitnik je šest Prvih i jedne Druge nagrade na takmičenjima učenika i studenata muzike Federacije BiH u disciplinama solo i kamerne muzike.

Sarađivao je s brojnim domaćim i međunarodnim institucijama, među kojima su: Sarajevska filharmonija, SONEMUS, Tyrolean Festspiele Orchestra, Muzička akademija Sarajevo, Collegium Artisticum, Sarajevo arts, Pavarotti centar Mostar, te mnoge škole, festivali i kulturne organizacije. Od 2001. godine je saradnik, a od 2005. stalni solo flautista Sarajevske filharmonije, s kojom je ostvario više od 1000 koncerata. Učestvovao je u snimanju muzike za filmove “Jasmina” i “1395 dana bez crvene”. Djeluje i kao kamerni muzičar u postavama s Raisom Šehu (flauta–harmonika) i Đanijem Šehuom (flauta–gitara), te je osnivač duvačkog kvinteta „Mali svijet“. Suosnivač je Sarajevo International Guitar Festivala.Od 2025. godine djeluje kao producent pri Akademskom kulturnom centru „Seljo“ Sarajevo, te aktivno učestvuje u razvoju muzičke scene. Bio je i v.d. direktor JU “Sarajevska filharmonija”, a trenutno je predsjednik njenog Umjetničkog savjeta.

Raisa Šehu (1988) je harmonikašica, fotografkinja i izvođačica iz Bihaća, sa adresom u Sarajevu. Umjetnički put započela je u djetinjstvu kroz muziku, a vremenom ga proširila na polja vizuelne i scenske umjetnosti. Diplomirala je harmoniku na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Tokom svoje karijere nastupala je u zemljama Balkana, Sloveniji, Češkoj, Njemačkoj, Italiji i Francuskoj. Osvojila je niz nagrada na domaćim i međunarodnim takmičenjima, među kojima se izdvaja nagrada na Svjetskom takmičenju harmonike “Jeunes Talents” u Francuskoj.
Njene izvedbe odlikuju se izraženom muzikalnošću, umjetničkom dubinom i sugestivnim scenskim prisustvom, kako u koncertnoj, tako i u pozorišnoj i filmskoj formi. Sarađivala je sa glumicom Hasijom Borić, rediteljima Dinom Mustafićem, Jasminom Durakovićem i Aidom Begić, te bila dio projekata koji spajaju muziku, teatar i angažirani scenski izraz.
Više od decenije predaje harmoniku u Sarajevu, gdje je ostvarila zapažene rezultate sa učenicima na međunarodnim takmičenjima. Posvećena je pedagoškom radu koji njeguje muzikalnost, izražajnost i unutrašnju slobodu učenika.
Osim muzičkog, pedagoškog i fotografskog angažmana, aktivna je u civilnom društvu. Dugogodišnja je članica međunarodne organizacije Nova Akropola, te Humanity in Action programa koji povezuje umjetnost, ljudska prava i društvenu odgovornost.
PRVA TAKMIČARSKA PREDSTAVA – 19:00 sati
NARODNO POZORIŠTE republike srpske banjaluka
Razbijeni krčag-KOMEDIJA HajnrihA fon Klajst
Režija i adaptacija: Tatjana Mandić Rigonat



Krčag je razbijen. Pitanje glasi: ko ga je razbio?
Ova Klajstova komedija koja se igra na njemačkim pozornicama preko 200 godina, postavlja ozbiljna pitanja koja su i sada aktuelna. Prikrivanje činjenica, borba za pravdu, zloupotreba sudske funkcije te seksualna ucjena, samo su neke od tema koje Klajst živo oslikava na sceni.
Klajstov humor i brzi dijalozi puni karaktera, uprkos temama kojim se bavi, čine da situaciju u kojoj su se likovi našli sagledamo sa komične strane, umjesto da se pretvori u svojevrsnu tragediju.
Kome je u interesu da istina ne izađe na vidjelo i iz kojeg razloga? Šta se zaista desilo sa krčagom, i zašto je razbijen? Da li je to bio Rupreht, koji u naletu ljutnje nije mogao da se obuzda, Eva, koja nije vidjela izlaz iz situacije u kojoj se našla, sudija Adam, koji zloupotrebljava svoj položaj ili sami đavo, koji je iza sebe ostavio krvav trag kopita?
Možda još više od pitanja ko je razbio krčag, u sudnici se postavlja i pitanje života i smrti. Da li će Eva, nevina djevojka koja se našla u naizgled bezizlaznoj situaciji ipak pronaći spas, uspjeti da se izvuče iz ucjene koja joj je servirana, te da li će naći pravdu za svog vjerenika Ruprehta, kojeg pod sumnjivim okolnostima šalju na ratište?
Krčag predstavlja i svojevrsnu metaforu društva. Nešto što je prije imalo svoju veličinu i težinu, sada je razbijeno na dijelove te povjereno ljudima sumnjivog morala da sude o njegovoj budućnosti.
Ovo remek djelo jedno je od najizvođenijih komada na scenama njemačkog govornog područja, ali uprkos tome što je napisano 1811. godine, ono jako rezonuje i sa današnjim vremenom, kada su poljuljani stubovi društva, prevare, razvrat i selektivna pravda naša svakodnevnica.
“Klajstov „Krčag“ u današnjem vremenu krhotina istine, relativizacije, vremenu post-istine, sija sjajem svevremenosti i aktuelnosti. Njegova metaforična dimenzija duboka je, drska, uznemirujuća.
Predstava je posvećena svim današnjim Evama i Gretama. Onima koje ćute, onima koje su progovorile, onima koje će progovoriti”, Tatjana Mandić Rigonat
| Prevodilac: Boško Petrović* Režija i adaptacija drame: Tatjana Mandić Rigonat Scenografkinja: Dragana Purković Macan Kostimografkinja: Ivana Ristić Autor i izvođač muzike: Elio Rigonat** Scenski govor: Dejan Sredojević Dizajner svjetla: Radomir Stamenković Asistentkinja rediteljke: Milica Vujasin*** Producent: Nikola Đaković Inspicijent: Miodrag Markićević Sufler: Svjetlana Vranjković | * adaptaciju prevoda uradila Tatjana Mandić Rigonat ** u predstavi se pored muzike autora Elia Rigonata koriste i uvodni taktovi numera „Love“ i „1234“ benda „The Tiger Lillies“ *** studentkinja četvrte godine Filmske i TV režije na AUBL u klasi profesora Saše Hajdukovića |
| IGRAJU: Adam, seoski sudija: Aleksandar Stojković Valter, sudski savjetnik: Ljubiša Savanović Liht, pisar: Boris Šavija Gospođa Marta Rul: Miljka Brđanin Eva, njena kći: Tara Jovanić* Fajt Timpel, seljak: Vladimir Đorđević Rupreht, njegov sin: Ilija Ivanović** Gospođa Brigita: Slađana Zrnić Greta, služavka: Ana Vinčić*** | *studentkinja 4. godine Glume na AUBL u klasi profesora Radoslava Milenkovića i Nikoline Friganović, stručnog saradnika **apsolvent Glume na AUBL u klasi profesora Željka Mitrovića ***studentkinja 4. godine Glume na AUBL u klasi profesora Radoslava Milenkovića i Nikoline Friganović, stručnog saradnika |




